پرسپولیس همچنان درگیر جذب لیموچی سفر بی‌سروصدای مربی مشهور به ایران بلوف ازبک‌ها، فیفا پرسپولیس را محروم و جریمه نمی‌کند قایدی _ استقلال در هاله‌ای از ابهام! مهاجم تیم ملی ایران در راه لیگ روسیه دلخوری باشگاه پرسپولیس از عبدالکریم حسن از ناکامی هوادار متمول پرسپولیس تا منتفی شدن جذب لیموچی گاریدو منتفی شد| پرسپولیس به دنبال سرمربی جدید! پرسپولیس علیپور را نمی‌خواهد تاریخ و ساعت بازی آلمان و دانمارک در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ | دینامیت‌ها اولین سد مانشافت تاریخ و ساعت بازی ایتالیا و سوئیس در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ | ایتالیا در قامت مدعی ظاهر می‌شود؟ گاریدو مجوز فعالیت در ایران ندارد! زمان بازی‌های تیم ملی در انتخابی جام جهانی + برنامه کامل حذف ستاره سابق استقلال از فهرست تیم ملی قوت گرفت قلعه نویی: کادرفنی هیچ کمکی به قلعه‌نویی نمی‌کند| تیم ملی پا به سن گذاشته است حسینی در انتظار مجوز بازگشت به استقلال| مغضوب دیروز، محبوب امروز! حضور پرشور جامعه ورزش خراسان‌رضوی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری + فیلم آقایی پور بعداز پیشنهاد ۶۰ میلیاردی به استقلال لژیونر شد
سرخط خبرها

استقلال و پرسپولیس باید از لیگ دو شروع کنند| ماجرای تاسیس تیم زنان جدی شد

  • کد خبر: ۲۳۵۵۷۵
  • ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
استقلال و پرسپولیس باید از لیگ دو شروع کنند| ماجرای تاسیس تیم زنان جدی شد
دوتیم استقلال و پرسپولیس در راستای حرفه‌ای سازی مکلف به تاسیس تیم‌های بانوان خود هستند. اما تا کنون این دو باشگاه امتیازی نخریده‌اند و به گفته کلاره ناظمی باید از لیگ دو شروع کنند.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، سازمان لیگ دو روز پیش در شرایطی دستورالعمل حاکم بر قراردادها و سقف بودجه را به باشگاه‌ها ابلاغ و در سایت رسمی خود منتشر کرد که در ماده 37 این دستورالعمل به یک موضوع مهم اشاره شده بود و آن‌هم الزام باشگاه‌ها به تیمداری در فوتبال زنان برای دریافت مجوز حرفه‌ای است.
این موضوع که بعد از اصلاح قوانین (AFC)، مورد تاکید مدیران فدراسیون فوتبال قرار گرفته، حالا برای باشگاه‌ها لازم‌الاجرا است و در صورت عدم تیمداری در فوتبال زنان، باشگاه مذکور نمی‌تواند مجوز حرفه‌ای دریافت کند.
باشگاه‌ها در شرایطی برای دریافت مجوز حرفه‌ای تلاش می‌کنند که این موضوع نه‌تنها در مسیر حضور آن‌ها در مسابقات لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا 2 موثر است، بلکه به افزایش سقف بودجه‌شان هم کمک می‌کند.


سپاهان اصفهان، استقلال و پرسپولیس تهران، آلومینیوم اراک، گل‌گهر سیرجان، تراکتور تبریز و فولاد خوزستان، تیم‌هایی بودند که برای فصل پیش‌رو موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای شدند و حالا در شرایطی آن‌ها به دنبال دریافت مجوز حرفه‌ای برای فصل آتی هستند که بحث حضورشان در فوتبال زنان مطرح است. البته که سپاهان در فوتبال زنان حضور دارد اما شرایط 6 تیم دیگر متفاوت است و آن‌ها باید فعالیت خود در حوزه زنان را آغاز کنند.
گلاره ناظمی، مسئول کمیته مسابقات بانوان سازمان لیگ دراین باره گفت:«سال گذشته دعوتنامه‌ای به تمام باشگاه‌ها ارسال و از آن‌ها درخواست کردیم که تیم زنان خود را تشکیل دهند. برای آن‌ها پیشنهاد ویژه‌ای داشتیم، آن هم اعطای امتیاز تیم لیگ برتری زنان به‌طور رایگان بود اما این باشگاه‌ها از این فرصت استفاده نکردند.
اما برای فصل جدید که احتمال الزام تیم داری در بخش زنان است ،امتیاز رایگان برای هیچ باشگاهی نداریم و آن‌ها در صورتی که قصد حضور در فوتبال زنان را دارند باید از لیگ دو شروع کنند.البته یکسری از باشگاهها بدبنال خرید امتیاز باشگاههای فعال در لیگ برتر تیم‌های هیأت فوتبال البرز، کانی کردستان و سلیمی بوشهر هستند ولی باید دید آیا سازمان لیگ با همین مساله هم موافقت می کند یا خیر؟این موضوع در نشست با مهدی تاج رئیس فدراسیون مورد بررسی قرار می گیرد.»
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->